wtorek, 20 września 2016

Czy ktoś z was kupuje jeszcze książki kucharskie?

Mam tylko, albo aż 3 książki kucharskie. Wszystkie dostałam w prezencie i uważam, że samodzielnie raczej nie powiększę kolekcji. Dlaczego?


Moje książki kucharskie


Nie napiszę o ulubionych, bo takich nie mam, ale wymienię te co mam i czy warto je nabyć. 

Książka kucharska. 365 sposobów na...
Ładnie wydana, genialne zdjęcia i jak dla mnie spora cena 50 zł, ale przepisy przerażają mnie ilością składników i przypraw, które musiałabym posiadać. Zastosowałam raz, czy dwa i ozdabia szafkę w kuchni.

Śledzie, Małgorzata Caprari
Książka z której korzystam najczęściej pomimo, że wszystko w niej kręci się wokół śledzia. Na każdej imprezie mogę zabłysnąć inną przystawką śledziową. Ciekawa opcja to śledź z kaparami.

Kuchnia polska. 1000 przepisów. Pokaż się z dobrej kuchni
Moja najnowsza zdobycz, z której chcę spróbować przepisów na domowy wyrób wędlin. Mniej zdjęć, za to więcej przepisów, więc mam nadzieję, że znajdę w niej inspiracje do nauki gotowania polskich przysmaków.

 

Ulubione strony z przepisami kulinarnymi

 

Teraz przyszedł ten moment, aby się przyznać, że w momencie, gdy mam ugotować coś ze składników w lodówce szybciej zajrzę do blogosfery i poszukam przepisów, niż wykorzystam książki, które mam. Mój blat roboczy wygląda mniej więcej tak, jak na poniższym zdjęciu.






Moje ulubione strony z przepisami to:

Przepisy na roślinne potrawy. Ulubione to burgery z czerwonych buraków. Smakują podobnie do kotletów mielonych! Koleżanka nakarmiła nimi ekipę budowlaną i nikt nie wnosił sprzeciwów, że bez mięsa. W najbliższych planach mam skorzystanie z przepisu na wegetariański smalec z fasoli.

Lubię zupy, ale gotuję rzadko, bo wydaje mi się, że zajmuje to dużo czasu. Zakochane w zupach to skarbnica przepisów szybkich, albo tradycyjnych, czy też z odległych zakątków świata. Moja ulubiona to pikantna zupa z dyni.

Od Pani Ewy uczyłam się najprostszych sposobów na gulasze, zupy i placki ziemniaczane. Numer jeden zajmuje krupnik na wędzonych żeberkach. Mój mąż mógłby jeść codziennie :-)

Strona dla miłośników słodkości. Polecam ciasto kora orzechowa, ale myślę, że dla bardziej zaawansowanych i na większe okazje, bo ciasto jest pyszne, ale pracochłonne. Ogromne wrażenie na gościach zrobił też sernik jagodowy.

Na koniec coś z polecenia mamy mojego słodkiego chrześniaka ... blog z przepisami metodą blw, czyli jedzenia w kawałkach, a nie papek. Dodatkowo pod każdym przepisem zestaw przypraw w opcji dla dorosłych. Ulubione danie chrześniaka to pesto z buraka, ale zjada wszystko ze smakiem.



Wiem, że blogerzy kulinarni też wydają tradycyjne książki z przepisami i stają się hitami, ale jednak wolę dostęp online i niezawodną wyszukiwarkę, która z kilku słów wyczarowuje przepis na smaczne danie :)

Gotujecie? Jakie strony z przepisami polecacie?
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz